Alla inlägg under juli 2014

Av Smilla ,Fanny - 31 juli 2014 19:13

Winterpearl är en snäll och duktig häst. Är otrolig i hoppning och är dessutom väldigt snabb vilket gör honom till en av mina bästa hopphästar. I dressyren går han numera nästan alltid i form. Han var svår att lära eftersom han var så stark och envis. Men det fick över. Han kan bli busig ibland men det gör inget. Han är bäst ändå!

Winterpearl en hoppandes pärla <3. Vi landar efter ett hinder.

Såhär ser Winterpearl ut när han går i form.

Såhär lärde vi Winterpearl gå i form!

Av Smilla ,Fanny - 31 juli 2014 19:10

Vi lägger upp bilder på våra starstable hästar osv. Detta är inte bara en blogg om sso utan även om irl!

Av Smilla ,Fanny - 31 juli 2014 18:14

Denna bloggen kommer ochså handla om hästar irl jag smilla har ingen egen häst men rider på ridskola och hos en uppfödare av whelshar och imorgon åker jag till spanien så jag kommer nt uppdatera mega mycket   men ville bara säga det kram smilla  ;D   




Hejsan svejsan det är jag som är Fanny. Jag bor på en gård i Skåne och tävlar i hästhoppning. Jag äger runt 40 hästar och har även en ridskola här. 

Av Smilla ,Fanny - 31 juli 2014 17:24

Jag provred tre hästar idag. Ingen så lyckad nog :(

Jag provrider tinkern Lill

Provred frsiska sporthästen Midnightstar, ska köpa när jag får råd!

Provred ponnyn Spootlight, ingen lycka i den heller. Nu ska jag köpa Midnightstar och en isabellfärgad arab nör jag får råd!

Av Smilla ,Fanny - 31 juli 2014 17:18

Nightbelle är en fantastisk häst. Hon är en arab på 5 år och level 15. Belle är en riktig busig häst och måste lita på sin ryttare. Belle menar inget illa nör hon kastar av sin ryttare. Belle är världens goaste häst. Vi födde upp Belle själva och har haft henne i 5 år. Ingen häst som finns är bättre än Belle!

Belle stegrar efter att ha badad på stranden.

Jag solar bredvid Belle

Av Smilla ,Fanny - 31 juli 2014 17:10

Räven är en jobbig häst när det kommer till dressyr. Han börjar alltid krångla men han kan gå fint nåra steg om man gör rätt! En ryttare som aldrig ridit Räven skulle aldrig klara det. På bilden visar vi hur Räven går när han går fint! I världshistorien är Ebba den enda som fått honom att gå fint, hans förra ägare lyckades aldrig!

Av Smilla ,Fanny - 31 juli 2014 17:07

Jag levlade just räven upp till level fyra! 

Av Smilla ,Fanny - 31 juli 2014 17:01

Ravenking är en väldigt duktig hopphäst men inte den bästa. Ravenking är inte särskilt snabb men han har hoppning i blodet! Räven tävlar hoppning och brukar hoppa stabilt. Hoppar allt om ryttaren gör rätt! Det tar rätt långtid att rida honom!

Presentation

Vi är två hästtokiga tjejer som kommer blogga här hoppas ni fortsätter läsa /smilla och fanny

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards